Ocak 1, 2021KATEGORİ: SEYAHAT0 Yorum

Kars Seyahatim veKars’ta Yapılacaklar

Biliyorsunuz dekorasyonun yanı sıra burada sizlerle gezdiğim gördüğüm yerleri de paylaşmayı çok seviyorum. Şimdiye kadar  yurt dışı gezilerimi yazmıştım. Artık biraz da dört bir yanı eşsiz güzelliklere sahip ülkemizden bir şehri sizlere anlatacağım. Biliyorsunuz Kars hem yeme-içme için hem de gezmek için harika bir lokasyon ve son senelerde de oldukça popüler. Haydi şimdi Kars’a gidelim, size Kars gezi rehberimi ve Kars yeme içme noktalarımı anlatayım…

Öncelikle şunu söylemeliyim ki; ARKADAŞLAR KARS ÇOK SOĞUK! Yani derece -3 gösteriyordu ama benim hissettiğim gayet -5, -6 falan öyle söyleyeyim. Kars’a gitmeye karar verirseniz mutlaka çok sıkı giyinin. Ve bavulunuzu da aynı şekilde çok kalın parçalarla, sizi sıcak tutacak parçalarla doldurun…Kars’a ayak bastığım vakit akşam üstü saatleriydi. Ve sokaklarda in cin top oynuyor dediklerinden, kimsecikler yoktu. E hava eksi bilmem kaç derece olunca insanlar doğal olarak evlerine kapanmış tabii…

Kars’ın güzelliklerini keşfetmek için o akşam güzelce dinlenip, ertesi gün yola koyuldum. Kars gezi rehberimiz başlasın! İlk durağım Ani Harabeleri oldu. Kars merkeze 48 kilometre uzaklıkta. Yüzyıllardır birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış ve birçok savaşa tanıklık etmiş burası. Araştırmalarıma göre “1001 Kilise Şehri” olarak da anılan Ani’de, bugüne kadar 40 kilise, şapel ve anıt mezar tespit edilmiş. Yüzyıllar boyunca kim bilir kimlerin yaşadığı, ev bildiği bu harabelerde gezerken insan kendini bir garip hissediyor gerçekten. Düşünsenize onca zamandır hala yerlerinde duruyorlar…Bir de her yer bembeyaz. Of diyorum gerçekten… Kars’ta Ani Harabelerini bembeyaz örtü ile görmek bana çok keyif vermişti.

Harabelerden sonra ikinci durağımız Çıldır Gölü oldu. Ardahan ve Kars il sınırları içerisinde kalıyor bu tatlı su gölü. Kars’tan özel araç ile Çıldır Gölü’ne gitmek yaklaşık 40-45 dakika sürüyor. Gölün güzelliği, gölün etrafındaki yaylaların bembeyaz olmasıyla daha da ortaya çıkmış. Ben kendimi şanslı buluyorum ki, Çıldır Gölü’ne gittiğim vakit gölün tam da donma zamanlarıymış. Ah bir görseniz kocaman donmuş bir göl. Adeta buz pistine dönmüş. Üzerinde yürümeye çalışanlar mı dersiniz, bisiklet binen mi, paten kayan mı… Var da var yani. Halk donmuş Çıldır Gölü’nün tadını çıkarmayı biliyor…

Kars yeme içme rehberim

E gez gez acıktık ve yorulduk tabii. Kars’ın yöresel yemeklerinden yiyebileceğimiz bir mekana gittik. Sini Ev Yemekleri ve Hamur İşleri. Kars’ın en meşhur yemeğinden yedik orada. Yemeğin adı “Piti”. Ben orada ilk kez duymuştum bunu. Etli, zerdeçallı ve nohutlu bir yemek. Değişik bir tat. Kars’a giderseniz mutlaka yerinde deneyin derim.

Ertesi günkü kahvaltımızı Boğatepe Köyü’nde bir köy evinde yaptık. Kahvaltıdaki peynir tabağını görmelisiniz. Tek kelimeyle mükemmel ve hepsi ev yapımı peynirler. Evde peynirler için imalat atölyesi de vardı. Atölyede biraz peynirlerin yapılışına da şahit olduktan sonra Boğatepe Köyü’nde biraz daha gezdik. Sonraki durağımız yine Kars’ın lezzetlerini tatmak için gittiğimiz bir restoran oldu. Bu sefer ev yemeği dedik ve Hanımeli Ev Yemekleri restoranına gittik. İşte burada Kars’ın meşhur kaz etinden yeme fırsatı buldum. Daha sonra Kars’ın merkezini keşfetmek için sokaklarda dolandım. O kadar güzel yapılar var ki; sanki Avrupa’da gibiydim. Bu güzel sokakları keşiften sonra akşam yemeğini Pushkin Cafe Restaurant diye bir mekanda yedik. Canlı müzik eşliğinde Azeri ezgileri gecenize eşlik etsin isterseniz mutlaka öneriyorum.

Vee iki günlük Kars gezisi maceramın da sonuna geldim. Sabah erkenden kalkıp doğru tren garına ve Doğu Ekspresi’ne binerek, Ankara’nın yolları taştan diyerek Kars’a veda ettim. 25 saatlik bir tren yolculuğuydu ama o kadar keyifliydi ki anlatamam. Hele ki trendeki diğer yolcular da kafa dengiyse değmeyin keyfinize!

Eğer Kars’ı gidip görmek istiyorsanız, sakın ertelemeyin ve gidin görün derim. Özellikle kışın… Giderken de sizinle paylaştığım Kars yeme içme noktalarına uğramayı ve Kars gezi rehberimden faydalanmayı unutmayın…

Herkese bol gezmeli günler dilerim!